01 جون 2009
نسخۀ کتبی گفتگوی اینترنتی CO.NX، 30 آوریل
آغاز متن
30 آوریل 2009
گفتگو با میشل آستین بروکس از وزرات امور خارجه درمورد 100 روز اول ریاست جمهوری اوباما
نسخۀ کتبی گفتگوی اینترنتی CO.NX، 30 آوریل
میشل آستین بروکس نویسندۀ مطالب سیاسی و دولتی آمریکا است که وقایع سه انتخابات ملی را برای America.gov پوشش داده است. او در 30 آوریل به سئوال های گفتگوی اینترنتی CO.NX درمورد 100 روز اول ریاست جمهوری پرزیدنت اوباما پاسخ داد.
نسخۀ کتبی گفتگوی اینترنتی در زیر می آید:
وزرات امور خارجۀ آمریکا- دفتر برنامه های اطلاعات بین الملل
نسخۀ کتبی گفتگوی اینترنتی CO.NX: تحلیل 100 روز اول ریاست جمهوری اوباما
مهمان: میشل آستین بروکس- تاریخ: 30 آوریل 2009- زمان: 10 صبح به وقت شرق آمریکا (14 به وقت گرینویچ)
مسئول جلسۀ CO.NX (مارک): اگر تازه به ما پیوسته اید، خوش آمدید! گفتگوی اینترنتی امروز تا حدود 30 دقیقۀ دیگر در ساعت 10 به وقت شرق آمریکا و 14 به وقت گرینویچ آغاز می شود.
مسئول جلسۀ CO.NX (ماری): صبح همگی به خیر! من ماری و از واشنگتن دی سی با شما هستم. می توانید خودتان را معرفی کنید و بگویید از کجا با ما تماس می گیرید! به مطرح کردن سئوالاتتان ادامه دهید و نظر خود را دربارۀ 100 روز اول ریاست جمهوری اوباما بیان کنید.
اظهار نظر: [boingo67I]: من اهل ویتنام هستم
مشیل استین بروکس: سلام به همه! از این که امروز در گفتگو شرکت می کنید، متشکرم!
تا چند لحظۀ دیگر کارمان را شروع می کنیم، چه قدر سئوال!
اظهار نظر: [فرانک توماس 2]: خوش آمدید میشل.
اظهار نظر: [ورونیکا]: درود به میشل و بقیه- من از سوی بنیاد استانلی تماس می گیرم.
مسئول جلسۀ CO.NX (ماری): خوش آمدید!
مسئول جلسۀ CO.NX (سارا): به همۀ کسانی که با ما هستند خوش آمد می گوییم. شاهد رسیدن سوال های شما هستیم و میشل به زودی به آن ها پاسخ می دهد.
لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید از کجا تماس می گیرید.
میشل آستین بروکس: از همه برای شرکت در این گفتگو تشکر می کنم! 100 روز بسیار هیجان انگیزی این جا در ایالات متحده بود و من از دنبال کردن لحظه به لحظۀ آن در وبلاگم لذت بردم،First 100 Days http://blogs.america.gov/campaign
ما در این 100 روز شاهد تغییراتی در سیاست هایمان از گوانتانامو گرفته، تا عراق و اقتصاد و آب و هوا بوده ایم. در این جا جمع بندی خلاصه ای را می توانید بینید: http://blogs.america.gov/campaign/2009/04/03/day-100-day-100-day-100/
مسئول جلسۀ CO.NX (ماری): اگر مایلید نسخۀ کتبی کنفرانس مطبوعاتی پرزیدنت اوباما را مطالعه کنید، این جا را کلیک کنید:
http://www.whitehouse.gov/the_press_office/News-Conference-by-the-President-4/29/2009/
اظهار نظر در فیس بوک CO.NX: جورج ماینکوویچ (ونزوئلا): من به آقای اوباما ایمان دارم، او حتما موفق خواهد شد.
اظهار نظر در فیس بوک CO.N: ویلفردو تورتوزا (ونزوئلا): امیدوارم که 2940 روز بیشتر در اختیار داشته باشید و بتوانید آن چه پیشنهاد کرده اید را تکمیل کنید. ما 100 روز خدمت شما در دولت را گرامی می داریم. برای این مرد سیاهپوست خوش قیافه بهترین آرزو ها را دارم. (قصد توهین نداشتم).
میشل آستین بروکس: این اظهار نظر محبت آمیزی است. نظر سنجی ها در آمریکا نشان می دهد که مردم آمریکا هم از پیشرفت هایی که در این 100 روز حاصل شده، راضی هستند، اما حتی خود پرزیدنت اوباما هم دیروز در کنفرانس مطبوعاتی خاطر نشان کرد که هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.
سئوال [فنیکا]: در ارتباط با بحران مالی جهانی، و حالا که آنلفوانزای خوکی هم عالم گیر شده چه چیزی در صدراولویت قرار دارد؟
جواب [میشل آستین بروکس]: شما کاملا درست می گویید؛ هر دوی این امور برای دولت آمریکا از اولویت برخوردار هستند. برای بهبود بحران اقتصادی به زمان زیادی نیاز است، اما رییس جمهور گفته که لایحۀ مشوق های اقتصادی در حال ایجاد فرصت های تازۀ شغلی برای مردم آمریکا است. در این میان، ویروس H1N1 هم باید به طور اضطراری مورد توجه قرار بگیرد، و پرزیدنت اوباما به وزرای کابینه دستور داده که وارد عمل شوند.
برای مشاهدۀ تأثیرات لایحۀ مشوق های اقتصادی به این تارنما مراجعه کنید:
http://www.recovery.gov/
امروز، رییس خدمات بهداشتی و انسانی و مسئول CDC، میزبان جلسۀ شهرداری به صورت اینترنتی هستند که در آن پیرامون آمادگی برای مقابله با این بیماری همه گیر و اقدام های احتیاطی همگانی، مانند شستن دست ها صحبت خواهند کرد: http://www.hhs.gov/
س [TG]: سلام! حالا به نظر می رسد که قدرت در کنگره به دموکرات ها منتقل شده. این موضوع چه نفعی برای اوباما دارد؟
ج [میشل آستین بروکس]: سئوال بسیار خوبی است! این موضوع در سیاست آمریکا کمی پیچیده است. سیاستمداران هر زمان که مایل باشند می توانند حزب سیاسی خود را تغییر دهند. در صورتی که یکی از اعضای سنا هم به حزب اوباما اضافه شود، این امر متضمن این نیست که سنا از کلیۀ پیشناد های رییس جمهور پشتیبانی کند. سناتورآرلن اسپکتر از پنسیلوانیا، موضع خود را از جمهوری خواه به دموکرات تغییر داد. اما به این معنی نیست که همیشه رأی موافق به دموکرات ها بدهد. در واقع، همین دیروز او به بودجۀ رییس جمهور رأی منفی داد.
اخبار زیادی درمورد انتقال اسپکتر، به عنوان خبری مهم به گوش می رسد زیرا او پنجاه و نهمین سناتور دموکرات خواهد بود، و احتمال دارد تا چند هفتۀ دیگر شصتمین سناتور دموکرات را هم داشته باشیم. در اختیار داشتن 60 کرسی مهم است زیرا برای خاتمه دادن به وقت کشی و ممانعت از تصویب یک لایحه به 60 رأی نیاز می باشد- این یک فرایند پارلمانی است که اجازه می دهد سناتور ها با زیاده گویی یا وقت کشی از رأی دادن درمورد یک لایحه یا فرد معرفی شده، طفره روند یا از آن ممانعت به عمل بیاورند. از این گونه سخنرانان وقت کش در طول تاریخ آمریکا استفاده های مؤثری شده. این تاکتیکی بود که در دهۀ 1960 برای ایجاد مانع در وضع قوانین مروبط به حقوق مدنی از سوی سناتور های اهل جنوب بارها مورد استفاده قرار می گرفت. به تازگی، در صدودهمین کنگره، به دفعات برای جلوگیری از رأی سنا درمورد برخی مسائل از این افراد استفاده شده.
س [نادا حسین سعد ابراهیم 2]: آقای اوبامای عزیز من یکی از هواداران شما از سودان هستم؛ من از صمیم قلب از شما حمایت می کنم اما این روزها خیلی نگران هستم ومی خواهم بدانم شما چه برنامه ای برای سودان دارید؟؟؟
من همیشه حامی شما خواهم بود آقای رییس جمهور؛ تنها چیزی که ما می خواهیم این است که در سودان جنگی وجود نداشته باشد. متشکرم آقای رییس جمهور.
ج [میشل آستین بروکس]: سودان کشوری است که ایالات متحده توجۀ زیادی به آن دارد. پرزیدنت اوباما و وزارت خارجه بارها نگرانی خود را درمورد بحران انسانی در دارفور مطرح کرده اند.
س [Tchello KASSEI]: اولین کار اوباما بعد از این که به ریاست جمهوری انتخاب شد چه بود؟
ج [میشل آستین بروکس]: پرزیدنت اوباما تنها چند ساعت بعد از روی کار آمدن به امضای احکام اجرایی پرداخت، اما یکی از این احکام که مورد توجه زیادی قرار گرفت، دستور بسته شدن بازداشتگاه خلیج گوانتانامو ظرف مدت یک سال بود.
اطلاعاتی در همین مورد در تارنمای زیر در دسترس است:
http://blogs.america.gov/campaign/2009/01/22/day-2-obama-orders-closure-of-guantanamo-bay-detention-facility/
اظهار نظر در فیس بوک CO.NX: اوبایومی آبیودون: من همین را می دانم که 100روز اول کار پرزیدنت اوباما دوره ای چالش انگیز خواهد بود، و معتقد هستم اگر او (اوباما) این 100 روز را از سر بگذراند، قطعا آمریکا و جهان را به سرزمین موعود رهنمون می شود.
مسئول جلسۀ CO.NX (ماری): متشکرم اوبایومی. درمورد اظهار نظر اوبایومی چه فکر می کنید؟
س [IRC BAMAKO 2]: سلام، من IRC Bamako هستم. آیا فکر می کنید بعد از گذشت سه ماه، وقت قضاوت درمورد اوباما رسیده؟ آیا اوباما علت این بحران است؟
س [میشل آستین بروکس]: 100 روز اول دورۀ پاسخگویی سیاسی و یک سنت برای رؤسای جمهور آمریکا است. از زمان تصدی مقام فرانکلین دی روزولت در سال 1933، مردم آمریکا 100 روز اول کار رییس جمهور را دوره ای برای ارزیابی دستاورد ها، طرح های ابتکاری، و سبک کشورداری او محسوب می کنند اما من معتقد نیستم که 100 روز تعیین کنندۀ آن چه در سه سال و نیم بعد اتفاق می افتد، باشد. غالبا رخداد های غیرمنتظره، مانند همین آنفلوانزای خوکی تعیین کنندۀ دستور کار رییس جمهور است.
مسئول جلسۀ CO.NX (ماری) از شکیبایی شما متشکرم. سوال های زیادی برای میشل می رسد، و او سعی می کند تا جایی که بتواند به تعداد بیشتری از آن ها پاسخ دهد.
س [IRC BAMAKO 3]: اوباما در این 100 روز برای بهداشت چه اقدامی کرده؟
ج [میشل آستین برکس]: بهداشت یکی از مسائل مهم برای رییس جمهور بوده است. لایحۀ مشوق های اقتصادی او حاوی بودجه ای برای مدرن تر کردن وضعیت بهداشت هم بود. اما اصلاحات وضعیت بهداشت به سال ها وقت و سازش های سیاسی نیاز دارد، به همین جهت انتظار نداشتیم در در 100 روز اول در این مورد کارزیادی پیش برود.
در نشانی زیر می توانید مقاله ای دربارۀ پیشنهادات رییس جمهور پیرامون وضعیت بهداشت مطالعه کنید:
http://www.america.gov/st/usg-english/2009/March/20090330115121hmnietsua0.5621454.html?CP.rss=true
مسئول جلسۀ CO.NX (ماری): این پیوند میشل به تویتر است:
http://twitter.com/MAusteinBrooks
مسئول جلسۀCO.NX (ماری): برای آشنا شدن با اعضای کابینۀ اوباما این جا را کلیک کنید:
http://www.america.gov/cabinet.html
س [IRC BAMAKO 2]: فکر نمی کنید همۀ انتقاد های منفی که از اوباما شده به رنگ پوست او بر می گردد؟
ج [میشل آستین بروکس]: چه سئوال خوبی. در 100 روز گذشته بحث زیادی دربارۀ نژاد صورت نگرفت. اما در روز برگزاری مراسم تحلیف جشن های زیادی برپا شد زیرا خیلی ها احساس می کردند دیدن یک آمریکایی آفریقایی تبار در بالاترین مقام سیاسی موفقیت بزرگی است.
س [IRC BAMAKO 3]: اوباما و بوش دو رییس جمهور آمریکایی هستند؛ آیا آن ها رویکرد های مشابهی در سیاست خارجی دارند؟
ج [ میشل آستین برکس]: سئوال خوبی است! بوش و اوباما دارای اولیت های مشابهی در سیاست خارجی خود هستند. اصلی ترین هدف آن ها حصول اطمینان از امنیت مردم آمریکا است، و این موضوع نقش زیادی در شکل گیری سیاست هر دولتی دارد. اما در 100 روز اخیر، تغییر های عمده ای در سیاست خارجی صورت گرفته. پرزیدنت اوباما در پی تأمین حمایت بیشتر برای مبارزه با تروریست ها در افغانستان و پاکستان است. او اقدام هایی هم برای متحول کردن مناسبات میان آمریکا و کوبا در پیش گرفته. اوباما، بایدن و دیگران تأکید زیادی روی هدف خود مبنی برایجاد سیاست چند جانبه داشته اند که در آن آمریکا همکاری نزدیکی با متحدان خود داشته باشد.
طی 100 روز گذشته، من پیگیر بسیاری از مسائل مربوط به روابط بین المللی بوده ام، می توانید برای مطالعۀ آن مراجعه کنید به:
http://blogs/america.gov/campaign/category/international-relations/
س [Khoavo]: سلام، رییس جمهور ایالات متحده. من کوا از ویتنام هستم.
مسئول جلسۀ CO.NX (سارا): به گفتگوی اینترنتی خوش آمدی، کوا.
مسئول جلسۀ CO.NX (ماری): خوش آمدی!
س [ورونیکا]: یکی از اهداف عمده ای که پرزیدنت اوباما در سیاست خارجی خود تعیین کرده ایجاد تدابیر ایمنی برای مواد هسته ای محافظت نشده ظرف چهار سال است. در این 100 روز چه گام های محسوسی جهت رسیدن به این هدف برداشته شده؟ دولت چه اقدام های مهم دیگری باید در حال حاضر انجام دهد؟
ج [میشل آستین بروکس]: تأمین امنیت سلاح های هسته ای یکی از مهمترین اهداف امنیتی و سیاست خارجی است. این مسئله ای است که هم اکنون آمریکا و روسیه در حال مذاکره درمورد آن هستند:
http://www.america.gov/st/peacesec-english/2009/April/20090424115848dmslahrellek0.2174036.html?CP.rss=true
اظهار نظر [نادا حسین سعد ابراهیم 2]: آقای رییس جمهور عزیز، لطفا توجه داشته باشید که ما شما را خیلی دوست داریم و از شما حمایت می کنیم، من از طرف مردم سودان صحبت می کنم، اگر برنامه های منفی درمورد سودان دارید، از شما می خواهم به ما مردم بیاندیشید، ما از هر چیزی مهم تر هستیم، به ما به عنوان موجودات انسانی فکر کنید، ما آروز ها و امید هایی داریم که دلمان می خواهد به واقعیت تبدیل شوند، جنگ بدترین چیز است؛ اگر جنگ دربگیرد، به کودکان فکر کنید؛ کشتار و خونریزی راه به دست آورن آن چه شما می خواهید نیست. قربان مرا ببخشید که این را می گویم، اما ما نمی خواهیم در جنگ زندگی کنیم؛ من نامزد دارم و دلم می خواهد با عشق زندگیم ازدواج کنم؛ ما می خواهیم خانواده ای تشکیل بدهیم؛ می خواهیم بچه دار شویم، آن ها را بزرگ کنیم و زندگی خوب و سعادتمندی داشته باشیم، اما اگر شما نقشۀ جنگ در سودان داشته باشید، ما همۀ امید ها و آرزو هایمان را از دست می دهیم. من هرگز از کسی حمایت نکرده ام و به هیچ رییس جمهور آمریکایی رأی نداده ام؛ فقط به شما رأی دادم. شما فقط مظهر رؤیای آمریکا نیستید؛ آقای رییس جمهور، شما رؤیای همۀ مردم آفریقا هستید. خواهش می کنم به ما بیاندیشید نه به دولت، ما ضعیف ترین بخش آن هستیم ...
ج [میشل آستین بروکس]: مایلم این را بدانید که رییس جمهور فرستاده ای برای سودان انتخاب کرده. برای اطلاعات بیشتر در این مورد مراجعه کنید به:
http://www.whitehouse.gov/the_press_office/Sudan-Special_Envoy-Statement/
س [Tchello KASSE]: چرا بحران مالی از دولت اوباما شروع شد نه هنگام ریاست جمهوری بوش؟
ج [میشل آستین بروکس]: بحران مالی قبل از این که اوباما ادای سوگند ریاست جمهوری را انجام دهد آغاز شد. کسی مطمئن نیست که این بحران دقیقا از چه زمانی شروع شد. پرزیدنت اوباما گفته است برای بحران مالی، باید تحولات دراز مدتی نه فقط در مقررات مالی، بلکه در فرهنگ سیاسی خود ایجاد کنیم.
س [Khoavo]: چرا اوباما کنفرانس مطبوعاتی 100 روز اول ریاست جمهوری خود را در میسوری برگزار کرد؟
س [IRC BAMAKO 3]: آیا به دلیل خاصی اوباما کنفرانس مطبوعاتی مربوط به 100 روزاول کار خود را در میسوری برگزار کرد؟
ج [میشل آستین بروکس]: رییس جمهور جلسه های زیادی را برگزار کرده، گرد همایی هایی برای بحث مستقیم با مردم درمورد مسائل مختلف. او این جلسه ها را که مانند جلسه شورای شهر هستند طی فعالیت های انتخاباتی خود هم برگزار می کرد و حالا تشکیل این جلسه ها را فرصتی برای دور شدن از واشنگتن و صحبت با مردم واقعی می داند.
در ضمن، رییس جمهور این گونه جلسه ها را در خارج از کشور هم برگزار کرده است. نمونه ای از آن را در این جا می یابید:
http://blogs.america.gov/campaign/2009/04/03/day-73-obama-takes-his-town-hall-to-france/
مسئول جلسۀ CO.NX (ماری): برای مطالعۀ نسخۀ کتبی مربوط به جلسۀ شورای شهر رییس جمهور در میسوری، این جا را کلیک کنید:
http://www.whitehouse.gov/thr_press_office/Remarks-by-the-President-at-Arnold-Missouri-Town-Hall/
س [Khoavo]: آقای عزیز، می بینم که آنفلوانزای خوکی در مکزیک وضعیت جدی ایجاد کرده، شما برای پیشگیری از آن چه اقدام هایی خواهید کرد؟ و سیاست شما برای متوقف کردن آن چیست؟ شاید توصیه هایی برای مردم داشته باشید.
ج [میشل آستین بروکس]: پژوهشگران مرکز کنترل بیماری ها (CDC) و دانشمندان سازمان جهانی بهداشت (WHO) هم اکنون در مکزیک هستند و مشغول یافتن پاسخ به سئوالات مربوط به ویروس H1N1 می باشند. آژانس های متعددی در ایالات متحده برای حصول اطمینان از دسترسی همگانی به تدارکات غیر دارویی و دارو های ضدویروسی و آموزش دادن به مردم برای محافظت از جامعه در برابر شیوع بیشتر این ویروس، مشغول به کار هستند.
America.gov اطلاعاتی دربارۀ H1N1 و مراقبت از بیماری های عفونی تهیه کرده است. در پیوند زیر اطلاعاتی را دربارۀ اقدام های سازمان های سراسر جهان در ارتباط با کنترل این بیماری می یابید:
http://www.america.gov/surveillance.html
در این مقاله توضیح داده می شود که H1N1 (که غالبا به آن آنفلوانزای خوکی اطلاق می شود) چیست. من توصیه می کنم همه آن را بخوانند!
http://www.america.gov/st/scitech-english/2009/April/200904271633351cnirellep0.4592554.html&distid=ucs
س [IRC BAMAKO 1]: فکر نمی کنید با بردن یک خانم محجبه با اصلیت عربی به کاخ سفید، تروریست های عرب تشویق شوند که با گروگان گرفتن یکی از اعضای خانوادۀ او مجبورش کنند بمبی در کاخ سفید جاسازی کند؟
ج [میشل آستین بروکس]: نه، این فکر را نمی کنم. بخش اعظم جهان، از جمله تروریست ها می دانند که کاخ سفید یکی از ساختمان های جهان است که شدید ترین تدابیر امنیتی درمورد آن رعایت می شود. آمریکایی ها اعتماد کامل دارند که هیچ بمبی وارد این عمارت اجرایی نخواهد شد.
س [IRC BAMAKO2]: با سلام مجدد، من فکر می کنم اگر امروز اوباما رییس جمهور آمریکا است، این به دلیل آرایی است که مردم آمریکا به او داده اند. اگر مردم او را دوست نداشتند و از او بدشان می آمد، او در انتخابات برنده نمی شد. و این در حالی است که اکثریت مردم آمریکا را سفیدپوستان تشکیل می دهند. برای من شگفت آور این است که کسانی که او را در طول فعالیت های انتخاباتیش حمایت کردند، حالا با او دشمنی می کنند. آیا آن ها او را به این دلیل انتخاب کردند که ببینند یک سیاهپوست چگونه می تواند کشور بزرگ و قدرتمندی مانند آمریکا را اداره کند؟
ج [میشل آستین بروکس]: در ایالات متحده وجود مناظرات سیاسی امری عادی است. صرف نظر از نژاد و مذهب، هرکسی می تواند در این مناظره ها شرکت کند. همۀ رؤسای جمهور گله های مردم آمریکا، از جمله کسانی که به آن ها رأی داده اند را، می شنوند.
س [IRC BAMAKO1]: آیا فکر می کنید فرستادن نیرو های بیشتر نظامی به افغانستان راه حل حفظ صلح است؟
ج [میشل آستین بروکس]: بله، رییس جمهور قصد دارد نیروی نظامی بیشتری به افغانستان گسیل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مراجعه کنید به:
http://blogs.america.gov/campaign/2009/03/27/day-66-a-new-plan-for-afghanistan-and-pakistan/
س [boingo67]: ببخشید، مایلم بدانم اصلی ترین اقدام دولت آمریکا در حال حاضر کدام است؟ بحران اقتصادی، H1N1، یا چیز دیگری؟
ج [میشل آستین بروکس]: دولت آمریکا باید در آن واحد به چندین اولویت بپردازد. بحران اقتصادی و H1N1 از اولویت های اصلی هستند.
س [IRC BAMAKO3]: انظار می رود اوباما چه اقدامی درمورد مسئلۀ نژاد در پیش بگیرد؟ من فکر می کنم او منتخب همۀ مردم بود، نه فقط سیاهپوستان.
ج [میشل آستین بروکس]: بله، اوباما را همۀ مردم انتخاب کردند.
س [IRC BAMAKO2]: چرا مردم با معرفی تیموتی گتنر مخالفند؟
ج [میشل آستین بروکس]: در آغاز نگرانی هایی درمورد معرفی شدن گتنر وجود داشت، زیرا او تصدیق کرده بود که فراموش کرده بخشی از مالیات هایش را بپردازد. اما آن ها را پرداخت. تا به این جا، نظرسنجی ها حاکی از رضایت مردم از اقدام های اوباما در زمینۀ اقتصاد است. در مورد گتنر نتایج مختلفی حاصل شده- بعضی ها فکر می کنند کارش را خوب انجام می دهد؛ و بعضی ها هم نگرانی بیشتری درمورد کار های اجرایی او دارند.
س [Tchello KASSE ]: او چه تصمیم هایی برای امور تحصیلی دارد؟
مسئول جلسۀ CO.NX (ماری): برای مطالعه دربارۀ وزارت آموزش و پرورش و سیاست های آن تا به امروز، مراجعه کنید به:
http://www.ed.gov/about/reports/annual/100days.html
مسئول جلسۀ Co.NX (سارا): می توانید اظهار نظرهای میشل اوباما، بانوی اول درمورد تحصیلات را هم در نشانی زیر مطالعه کنید:
http://www.america.gov/st/texttrans-english/2009/February/20090203130540xjsnommis0.9883386.html
س [IRC BAMAKO 3]: اوباما در این 100 روز چه تصمیمی برای مدارس گرفته است، چون در سخنرانی مراسم تحلیف خود گفته بود که مدارس غالبا ناموفق هستند؟
ج [میشل آستین بروکس]: شما درست می گویید، رییس جمهور بر نیاز به سرمایه گذاری در آموزش کودکان آمریکایی و آماده کردن آنان برای مشاغل مربوط به قرن بیست و یکم، تأکید کرده است. بودجه ای معادل 3 تریلیون دلار که دیروز در کنگره تصویب شد، به سرمایه گذاری بیشتر در امر آموزش و پرورش هم اختصاص می یابد.
س [ورونیکا]: دولت برای اقدام مؤثر درمورد مسائلی نظیر دزدی دریایی در سواحل سومالی، که نشانۀ دولت های ضعیف و ناموفق هستند، چه رویکردی در پیش می گیرد؟
ج [میشل آستین بروکس]: خانم کلینتون، وزیر امور خارجه، خواستار افزایش همکاری با متحدانمان برای رسیدگی به مسئلۀ دزدی دریایی شده است، که نگرانی عمده ای محسوب می شود. America.gov مشغول کار روی یک سلسله مقالات با همین موضوع خاص است، بنابراین پیگیر بمانید و برای اطلاعات بیشتر به تارنمای ما مراجعه کنید!
س [ورونیکا]: بانزدیک شدن اجلاس G8 در ماه ژوییه، آیا دولت قصد دارد به غیر از موضوع بحران اقتصادی، برای مطرح کردن موضوع های دیگری هم از این گردهمایی استفاده کند؟
ج [میشل آستین بروکس]: مسائل بین المللی هم در میان موضوع هایی که مطرح می شوند جای خواهد داشت. مسائل مربوط به توسعه احتمالا مورد توجه قرار خواهد گرفت. درمورد دزدی دریایی بحث و تبادل نظر خواهد شد. و در صورتی که تا آن زمان آنفلوانزای خوکی هنوز مسئله باشد، امکان دارد رهبران آن را هم مورد بحث قرار دهند.
س [IRC BAMAKO3]: اوباما چه کاری درمورد محیط زیست انجام داده؟ بسیاری از کشورها درخطر تهدید قرار دارند.
ج [میشل آستین بروکس]: پرزیدنت اوباما از روز اول کار خود گفته است که تغییرات جوّی نگرانی عمده ای است و به راه حل جهانی نیاز دارد. این هفته، او برای بحث درمورد همین مسئله از گروهی از رهبران 17 کشور پیشرفته و در حال توسعه دعوت به عمل آورده. این اولین نشست از تعداد زیادی نشست های دیگر خواهد بود که تا قبل از کنفرانس بزرگ بین المللی کپنهاگ در دسامبر، تشکیل می شود؛ امید است کشور ها با همکاری یک دیگر در این کنفرانس به موافقتنامه ای جهت رویارویی با تغییرات جوّی دست پیدا کنند:
http://www.america.gov/st/energy-english/2009/April/200904291556411cnirellep0.1378443.html?CP.rss=true
میشل آستین بروکس: از همه برای شرکت در گفتگوی امروز تشکر می کنم. سئوالات بسیار خوبی دریافت کردیم! امیدوارم باز هم باز گردم و دربارۀ موفقیت های رییس جمهور و چالش های دوران ریاست جمهوری او صحبت کنیم. تا آن موقع، از وبلاگ من بازدید کنید:
http://blogs.america.gov/campaign/
یا از طریق تویتر با من صحبت کنید:
www.twitter.com/MAusteinBrooks
باز هم متشکرم!
س [boingo67]: بعد از پایان یافتن این گفتگوی اینترنتی ما می توانیم پاسخ های شما را دریافت کنیم؟
مسئول جلسۀ CO.NX (ماری): می توانید به بلاگ میشل در نشانی http://blogs.america.gov/campaign/
مراجعه کنید و او سعی خودش را می کند تا به پاسخگویی به سئوالات شما ادامه دهد.
اظهار نظر [IRC BAMAKO3]: متشکرم.
مسئول جلسۀ CO.NX (سارا): از همه برای همراهی امروزشان با ما تشکر می کنیم!
اظهار نظر [IRC BAMAKO3]: از شما هم ممنون.
اظهار نظر[IRC BAMAKO3]: خیلی سپاسگزارم.
اظهار نظر فیس بوک CO.NX: فرانک توماس (آلمان) ما عاشق اوباما هستیم.
اظهار نظر فیس بوک CO.NX: هندریک رنه پاتی (اندونزی) اوباما، تو کسی هستی که شور و نشاط به جهان و کسانی که یک دیگر را در جهان دوست دارند، می بخشی.
اظهار نظر [1IRC BAMAKO]: خوشحالیم که به همۀ سؤال هایمان پاسخ داده شد. به امید دیدار. خدا نگهدار.
پايان متن